Poučevanje klasične in akustične kitare,ukulele, ustvarjalno petje za otroke in odrasle, ustvarjalne glasbene delavnice "Vive creative", poletna šola Viva creativa, tečaji učenja akordov, tečaji za učitelje : Spodbujanje k ustvarjanju...

ponedeljek, 7. december 2015

GLASBENIK SRCA




Dopisano (avgust 2019) V knjižici podajam določene odgovore, vendar se hkrati zavedam, da se kot se vesolje neprestano širi, se širi tudi naša zavest.  Da se z rastjo moje zavesti vsako leto tudi spreminjajo pogledi, ki sem jih opisala v knjigi. Ali spoznavam, da bi bilo potrebno še kaj spremeniti, dodati ali izbrisati ... Naj branje knjižice služi  izpraševanju sebe in lastnih resnic (ali so prave) in kaj naj bi bila "prava srčna pot"  poučevanja in izvajanja glasbe. 


Knjižica Glasbenik srca je izšla v oktobru 2016 v skupni knjigi
članov društva Magičnost gibanja
Naslov knjige: Z NAMERO DO ZAVESTI, SRČNOSTI IN SVOBODE

Za branje knjižice v pdf obliki kliknite na spodnji link:

Knjižica govori o poti prebujenja, uporabi energijskih in meditacijskih tehnik z namenom ponovne prebuditve povezave z lastnim bistvom in iskanju resnice v sebi, učenju iz izkušenj, zdravilni moči glasbe, svobodi glasbenika ustvarjalca/učenca/učitelja, pomenu enakovrednih odnosov med učencem in učiteljem - poučevanju in izvajanju glasbe s srcem ter spodbuja k iskanju odgovorov v sebi kako živeti življenje Glasbenika srca/duha.


 pesem Glasbenik srca  

povezava youtube kanal (poslušanje pesmi)

Živeli nekoč so glasbeniki. S srcem in dušo so peli, igrali 
ter z glasbo svetlobo sejali.
Njihova srca so čista bila, njihove besede prebujale duha.
Njihove pesmi poživljajoče, svetle, dih jemajoče.
Toda prišle so tuje, njim neznane sile. Obsedla jih je slava, vzvišenost, pohlep.
Omračil se jim um, da pozabili so na izvor, svojo dušo in srce.
Peli so le še za dobiček, ugled. Za kanček slave prodali se.
Njihove pesmi – nekoč tako žive, ugasnile so kot njih luč duha.
Vendar pa spet prišel je čas, ko lahko prebudi se v vsakem od nas
Glasbenik Srca, ki z dušo poje in s srcem igra.









GLASBENIK SRCA




Ajša Svetlin


Poglavja:
ISKANJE                                                                                                                                                   

UČENJE PRI MOJSTRU IZ OZADJA (spodaj)                                                                                                    
GLASBENIK SRCA                                                                                                                                 
PRETEKLA GLASBENA POT: NASTOPANJE, TREMA, POUČEVANJE IN UČENJE IZ IZKUŠENJ
KAKO BI LAHKO GLASBENIK USTVARJAL/IZVAJAL GLASBO, KI PREBUJA DUHA?                  
GLASBA ZAIGRANA Z DUŠO, BO V DRUGIH PREBUDILA DUŠO                                                  
SAMOZDRAVLJENJE Z UPORABO GLASU ALI IGRANJEM POLJUBNEGA INSTRUMENTA       
SVOBODA GLASBENIKA UČITELJA – UČENCA                                                                                
POUČEVANJE Z ZAVEDANJEM LASTNEGA IN OTROKOVEGA BISTVA                                       
KAKŠNEGA UČITELJA/UČITELJICO GLASBE SI ŽELIM?                                                                  

POUČEVANJE S SRCEM                                                                                                                      
SPOŠTOVANJE OTROKOVIH GLASBENIH ŽELJA                                                                             
MOČ MISLI V UČITELJSKEM POKLICU                                                                                              
PRENOS UČENJA IN PREBUDITEV USTVARJALNOSTI JE MOŽNO LE V SPROŠČENEM OKOLJU,
NA KAR VPLIVAJO NAŠI ODNOSI                                                                                                      
NEPREMIŠLJENA UPORABA BESEDE /"ETIKETE" GLASBENI TALENT                                         
VSAK IMA SVOJ TEMPO RASTI                                                                                                          
ZMOTNA PREPRIČANJA: "NIMAM POSLUHA, NE ZNAM PETI ..."                                              
POUČEVANJE, NASTOPANJE: KAJ JE POMEMBNEJE - TEHNIKA ALI ...                                      
    
 SPODBUJANJE OTROK K USTVARJANJU LASTNE GLASBE                                                           
 NAJ VSAK OTROK PIŠE SVOJ USTVARJALNI UČBENIK, SESTAVLJA SVOJ GLASBENI   “UČNI NAČRT“                                                                                   


ISKANJE

Po zaključenem študiju sem začela poučevati kitaro, vendar s svojim poučevanjem nisem bila zadovoljna. Takrat sem za svoje nezadovoljstvo obtoževala druge, svet, sistem. Vendar sem v sebi hkrati začutila tudi glas resnice, ki mi je pravil, kaj pa če se motiš, kaj pa če je "problem" le v tebi. Vprašanja: Kdo sem, Kaj pomeni živeti po nareku srca, Kako učiti otroke s srcem brez vsiljevanja in »kodiranja«? Kako izvajati/nastopati.. glasbo s srcem in ne iz ega? Kaj je pomembneje glasbeni perfekcionizem ali izvajanje glasbe z dušo? Katera glasba prebuja duha?, Kaj sploh pomeni čutiti duha v sebi, svojo dušo ? ...
Vprašanja o smislu življenja in resnici so me pripeljala do društva Magičnost gibanja in začela sem vsakodnevno meditirati in obiskovati delavnice. Kmalu sem spoznala, da bom morala predvsem globlje spoznati sebe, se spremeniti in slediti željam srca, da bom lahko zadovoljna v svojem poklicu in življenju nasploh, da sem kreator svojega življenja, takšnih in drugačnih kreacij, za katere sem vedno le sama odgovorna.
Na eni izmed delavnic Magičnost gibanja sem v tehniki (rekapitulaciji) začutila, da sem  kot duša pred sedanjo ponovno inkarnacijo zahtevala in prosila, da mi mojstri pomagajo na vse možne načine, da spoznam vse svoje iluzije, ker se hočem dokončno izkopati iz teme nezavedanja in karmičnega kroga ponavljanja.

UČENJE PRI MOJSTRU IZ OZADJA
Ta zahteva - namera me je pripeljala v skupino Magičnost gibanja. Kmalu zatem pa sem prišla tudi v stik z mojstri iz ozadja. O tem, da takšni mojstri prikrito, pod krinko običajnih ljudi živijo med nami, prej nisem imela vedenja. Sčasoma sem začela razumeti kako in na kakšen način učijo, in da sem se srečala z njimi, ker sem to nameravala. Mojstri iz ozadja učijo s pripovedovanjem zgodb o drugih ljudeh, živalih in predmetih  z namenom, da bi učenec v njihovih zgodbah/likih prepoznal lastne napake, vzorce obnašanja, razmišljanja, zaradi katerih izgublja energijo in stik z lastnim virom - z življenjsko silo - duhom.
Vendar mojstrov iz ozadja in njihovega pouka ne bi mogla nikoli razumeti, če ne bi obenem obiskovala delavnic Magičnost gibanja in redno izvajala tehnike.
V drugem letu rednega prakticiranja tehnik v skupini sem tako na pohodu v gozdu spoznala mojstra Franca. Pravim mu mojster iz ozadja, ker me je poučeval prek pripovedovanja zgodb o živalih, predmetih in ljudeh. Nikoli se ni javno razkril, kdo je, zato ker ni želel, da bi ga ljudje častili, se mu priklanjali, ga oboževali, ampak da bi ljudje prek njegovih zgodb spoznali lastno ogledalo in nekoč sami postali mojstri. V vse zgodbe je vpletel moje napake, vzorce razmišljanja, prevzeta omejujoča prepričanja ter nezaceljene čustvene rane. Moja naloga je bila, da zgodbe premeditiram in ozavestim, kaj me želi mojster s svojimi zgodbami naučiti. Ves opis srečanj bo marsikomu zvenel kot pravljica ali znanstvena fantastika, tudi meni bi pred leti, vendar je resničen. Podoben primer srečanj in učenja pri mojstru opisujeta tudi Dan Millman v svoji knjigi Pot miroljubnega bojevnika ali Carlos Castaneda v svojih knjigah. Drugače se njuno učenje razlikuje od mojega po tem, da je njiju mojster učil z natančnimi in direktnimi navodili in ne v obliki zgodbic, »metafor« kot v mojem primeru.
Način poučevanja »v obliki zgodbic« me je spodbudil k razmišljanju s svojo glavo, k preverjanju vsega v kar sem prej le slepo verjela in nikoli preverila v srcu. Spodbudil me je k preverjanju vsake  trditve, miselnega prepričanja, vsakega dejanja in iskanju resnice v sebi, kar je moj prej na videz
varen in »popredalčkan« svet s slepim sledenjem »tistim, ki že vedo kaj je prav« popolnoma sesulo. Menim, da je ta način poučevanja v obliki zgodbic najbolj nesebičen način poučevanja, ki ima cilj svobodo, nenavezanost in samostojnost učenca. Ker mojster ne poda naukov direktno, ampak v obliki ugank in vprašanj, moraš začeti iskati resnico v sebi, se izpraševati, postaviti na lastne noge in le tako sprejmeš odgovornost za svoje življenje.
Mojstra sem srečala prvič v gozdu. Ob pozdravu se mu je njegovo levo oko zableščalo kot velik okrogel srebrn kristal. Obnemela sem ob prizoru, se ustavila in ga pozdravila. Nato me je ogovoril in mi med pogovorom povedal točen naslov, kje živim in delam. To me je popolnoma presunilo. Imela sem občutek, da »vidi skozme«. Ob meni sta bila tudi prijatelja Jernej in Marjana. Jernej mi je kasneje razložil, naj si poskušam zapomniti mojstrove zgodbe, ker se v njih skrivajo sporočila. Sama njegovih zgodb, prekinjenih, nepovezanih stavkov od začetka nisem razumela. Vse mi je zvenelo pomešano brez repa in glave, vendar sem si po končanih srečanjih vse zapisala v zvezek in v meditaciji poskušala razvozlati sporočila. Vsak mojstrov stavek je skrival skrito sporočilo. Tudi na primer zame popolnoma običajen stavek: »Ali imaš dobre podplate na čevljih?« kar je v »prevodu« pomenilo, da me mojster opozarja na mojo neprizemljenost.
Sčasoma sem se naučila razvozlati sporočila. Mojster me je opozarjal s kom imam energijske vezi, ki ne temeljijo na svobodni izmenjavi energije, opozarjal me je na moje slabe navade, vzorce obnašanja, prepričanja in misli s katerimi izgubljam energijo ter na maske, ki si jih nadevam.
Med pogovori mi je v mislih sporočil, naj ga poslušam v notranji tišini, se popolnoma umirim, ker bom le tako lahko prejela znanje. Naj ga ne prekinjam, ampak le poslušam. In da ni važno, če v tistem trenutku kaj razumem ali ne, da bom že razumela, ko bo prišel čas za to. Njegovo sporočilo je bilo tudi, da bom od njega prejela le smernice, kaj vse bo potrebno v prihodnosti še ozavestiti, če bom želela ponovno prebuditi in okrepiti povezavo s seboj - z duhom. Poudaril je, da so njegovi napotki le smernice, nadaljnje učenje in izvajanje tehnik ter ozaveščanje v skupini ter samostojno "delo na sebi" pa bo tisto, kar bo prineslo pravi napredek.
Prva leta mi ga je bilo na srečanjih težko poslušati, ker mi je njegovo svetlobno energijsko telo pritiskalo na mojo neozaveščeno temo. Kar se je kazalo na način, da me je ob poslušanju njegovih nepovezanih stavkov in zgodb vleklo v spanec. Le globlje dihanje s prepono mi je pomagalo, da sem lahko ostala med poslušanjem budna. Moje fizično telo je bilo na zunaj videti močno, moje energijsko telo pa je bilo že pri petindvajsetih letih zelo šibko. Čakre so bile odprte le minimalno. Ko sem sedaj po mnogih letih gledala svoje stare fotografije (iz prvih let dela na sebi), sem začutila, da sem bila pred desetimi leti zelo »zamegljena« in da je bilo v moji avri prisotno veliko gostih, težkih in temnih energij. Tega takrat nisem bila sposobna videti, saj je bila moja šesta čakra (notranji vid) skoraj popolnoma zaprta. Sem pa takrat kot posledico zaprtosti čaker pogosto čutila brezvoljnost, lenobnost in depresivnost.
Po mojstrovih nasvetih sem vztrajala v vsakodnevni disciplini izvajanja tehnik (gibalne energijske tehnike za dvig in prerazporejanje energije,rekapitulacija, rebirthing, Oshojeve tehnike ...). Z okrepitvijo svojega energijskega stanja sem z leti začela mojstrova sporočila čutiti tudi na energijskem čustvenem nivoju in ne samo v umu.
Toda razumevanje sporočil je bila šele začetna faza, na kar me je sam tudi opozoril z zgodbo, ki je v prevodu pomenila: Sporočila začenjaš razumeti, vendar si še vedno berač, ki v sebi ni prebudil duha. Svoje sporočilo je takrat še potrdil z gesto, ko mi je v pozdrav mlahavo stisnil roko. Z mlahavostjo mi je nakazal, da je moja povezava z duhom mlahava.
Sčasoma sem ob poslušanju njegovih energijskih sporočil, stavkov in zgodb malo bolj doumela, kaj sploh pomeni biti mojster. Med pogovorom me je z očmi gledal popolnoma neosebno, nikoli pomilujoče ali dobrohotno.
Njegove oči so bile vedno neosebne, hkrati pa so izžarevale tako moč, da sem se ga na trenutke kar zbala. Začutila sem, da je mojster človek, ki je spoznal samega sebe in ima neprekinjeno povezavo z virom.
Nikoli si nisem mislila, da mi bo zastrašujoče ob sebi čutiti svobodno bitje. Počutila sem se, kot da že vse življenje živim v staji z ostalimi ovčicami in sedaj sem srečala leva. Ker se je mojster zavedal mojega strahu, je pred mano igral kot gledališki igralec različne vloge (pijanca, razuzdanca, prijaznega očka, razumevajočega dedka, norca, bolnika …) in z lahkoto je preskakoval iz vloge v vlogo. Uporabljal je tehniko zalezovanja (opisano v Castanedinih knjigah) in s temi igranimi vlogami še dodatno podkrepil svoje zgodbe in mi z njimi kazal moje ogledalo - vse moje slabosti. Vendar so ves čas, medtem ko je igral, njegove oči ostale mirne in neosebne. Z zalezovanjem - igranjem vlog pa je malo omilil moj strah, da sem ga lahko sploh poslušala, ker če bi se razkril v vsej svoji moči, bi najbrž zbežala že pri prvem srečanju.
V njegovih očeh sem videla neusmiljenost do vseh mojih razvad in mask vendar hkrati v njih ni bilo obsojanja. Name je gledal kot na dušo, ki ima priložnost, da se spozna, da prebudi duha v sebi in deluje v skladu z njim. Franc mi je večkrat kazal, kaj je mojstrska ljubezen. Bil je srčen, vendar ne na način, kot si ljudje običajno predstavljamo ljubezen, da nas bo kdo ujčkal, objemal, pomiloval, hvalil, sočustvoval z nami, bil ves čas prijazen, bodril kot očka ali mama. Gre za brezpogojno ljubezen na mojstrski ravni. Razumel me je, ampak je točno tudi videl, s čim si ustvarjam svoje težave in da sem za vse kreacije (prepire, probleme, bolezni …) odgovorna sama. Z mano ni nikoli sočustvoval ali me pomiloval. Le z zgodbami mi je nakazal, kaj vse moram ozavestiti pri sebi, da bom lahko okrepila povezavo z duhom, kot jo je nekoč pred njegovim mojstrstvom želel in krepil tudi on.
Na začetku poti nisem vedela, da je za dvig zavesti in prebuditev duha v sebi, potrebno v meditaciji ozavestiti svojo temo, nameravati čutiti in nato transformirati najbolj temne občutke potlačene v podzavest iz tega in prejšnjih življenj. Nisem vedela, kaj vse sem potlačila, ker sem bila čustveno preveč zaprta. Mojster je takratno moje zaprto energijsko stanje poimenoval v eni izmed njegovih zgodb z besedami »zamrznjena sardina v konzervi«.
Nekaj let po tem, ko je mojster zapustil zemljo, pa sem se z izvajanjem tehnik energijsko dovolj okrepila, da sem lahko začela podoživljati občutke in dogodke  iz tega in prejšnjih življenj na globlji ravni. Postala sem pripravljena na soočenje z lastno temo. In občutki so včasih zelo temni ter boleči. Vendar po vsaki transformaciji negativnih, preteklih občutkov, odpuščanju sebi in drugim  postajam bolj samostojna, svetla, bolj v stiku s seboj.
Da bo lažje razumljivo, kako je mojster učil bom opisala nekaj stavkov in razkrila pomene zgodb, ki sem jih običajno ozavestila šele kasneje doma v rekapitulaciji (meditaciji)...
Nekoč sem Franca v mislih vprašala, kako da imam to srečo, da prejemam njegov pouk.
V mislih mi je odgovoril, da zato, ker to sama želim in sem ga sama priklicala v svoje življenje in da med ljudmi ne dela razlik. Da pomaga vsakemu, ki ga »prosi« za pomoč in da lahko vsak človek stopi na pot prebujenja če želi in to namerava. Da pa na poti tudi ostane, mora najprej osvojiti vsakodnevno disciplino.
Vsa mojstrova opozorila so bila opozorila mojemu energijskemu čustvenemu telesu podzavesti (črnemu dvojniku), ki se ga po večini ljudje ne zavedamo, dokler ne umirimo uma, se energijsko in fizično dovolj okrepimo ter začnemo v meditaciji nameravati, da na energijskem čustvenem nivoju začutimo in transformiramo vse, kar smo »tlačili« vse življenje ali več življenj. Sporočila običajno zvenijo velikokrat preprosto in vsakemu miselno samoumevna, toda resnično razumevanje in ozdravljenje pride šele, ko se s sporočili soočimo na energijski–čustveni ravni in ne le na miselnem nivoju. Velikokrat sem bila prisotna tudi, ko je mojster s svojimi zgodbami poučeval druge ljudi, in večinoma je vse z zgodbami opozarjal na podobne vzorce, kode in maske. Spodaj ne podajam več zgodb, ampak že »razvozlana« sporočila, nasvete, opozorila.
Njegove smernice za ozaveščanje (meditacijo) ter nasveti. Opozarjal je:
Glede mojega poklica:
-          Da moram spoštovati vse glasbene zvrsti in spustiti svojo vzvišenost in prepričanje, da je samo določena zvrst glasbe edina »prava«.  Vsaka glasba je ustvarjena z nekim namenom za določen krog ljudi.
-          Da naj se priučim tudi drugih glasbenih stilov (v roke mi je dal trzalico) in opustim svoj tehnični klasični perfekcionizem kot edini pravi način igranja kitare (klasični način igranja kitare). Z namenom razširiti obzorja in ne biti toliko »zafiksirana«.
-          Na spoštovanje in poučevanje otrok kot enakovrednih duš. Da  moram otroke poučevati kot bi učila odrasle z vsem spoštovanjem.
Na splošno:
-          Na vzorec skrbništva. Da nihče ni dolžan skrbeti za druge ljudi, da se mora vsak naučiti sprejeti odgovornost zase, za svoje bolezni, finančne in druge težave. Nič ni slabega v tem, da pomagamo drugim, vendar naj to ne bo iz krivde, skrbništva in čustvenim prevzemanjem bremen drugih nase.
Katerokoli delo v notranji tišini krepi. Zmeraj počni le eno stvar in bodi »tukaj in zdaj« - v notranji tišini ves čas, ko opravljaš določeno delo. Daj vse od sebe. Takšno delo te bo vedno okrepilo, pa četudi je morda težko fizično delo.
-          Če želiš nekaj resnično doseči, moraš to nameravati, si želeti, o tem sanjati (nameravanje pred spanjem v sanjanju) in razmišljati o svojih projektih štiriindvajset ur na dan. Če čutiš projekt v srcu in se ga radostiš  si na pravi poti.
-          Na izgubo energije s sanjarjenjem o romantični ljubezni, na posesivnost ter zapeljevanje v odnosih, s pričakovanji od drugih na način »dam le, če ti meni daš«, čakanjem na nekoga, ki te bo odrešil 
-          Da je potrebno v meditaciji ozavestiti  s katerimi dejanji, navadami in mislimi izgubljam energijo.
-          Na  delo za denar in ne iz želje dajati iz spoštovanja in v dobro vseh ljudi.
-          Na miselne obsodbe drugih (tudi z neizrečenimi negativnimi mislimi na energijskem nivoju škoduješ sebi in drugim).
-          Na šibkost odločanja ter šibko voljo. Da je potrebno vsakodnevno krepiti pleksus (odpirati tretjo čakro - čakro volje in zavesti) in natančno zahtevati, kar hočemo spremeniti pri sebi in vztrajati, vse dokler zadeve ne razrešimo.
-          Na umski in duhovni ego - da naj si nihče ne domišlja, da kaj ve, če prebere veliko knjig ali naredi fakulteto, doktorat. Da pravo znanje in modrost prihajata iz notranje tišine (gre za aktivno tišino - ko smo popolnoma budni, polni življenja in ne dremavi). Za katero si je treba neprestano prizadevati. Biti tukaj in zdaj. Obstaja veliko tehnik za prakticiranje notranje tišine: stremljenje v svečo, stoja na glavi, opazovanje toka reke, prostora med listi dreves, vizualizacija, kretnje za notranjo tišino …
-          Na vzorce preteklih življenj in "nerazrešene-neodpuščene vezi" z mnogimi dušami Vse kar si kadarkoli storil, mislil je zapisano v tvojih Akaških zapisih. Potrebno je ozavestiti napake, vzorce obnašanj iz teh življenj in jih ne ponavljati več. Odpustiti sebi in drugim in se ne obsojati.
-     
-          Na kuhanje. Da je potrebno kuhati z dobro voljo, ker svoje občutke oziroma svojo energijo vnašamo v hrano in z našo brezvoljno, jezno ali žalostno hrano »zamegljujemo« sebe in druge.
-          Na zmernost  pri navadah in prehranjevanju. Da nobena jed/pijača ne škodi, če si zmeren. Da je potrebno zaradi krepitve imunskega sistema kdaj jesti tudi rdečo meso, popiti pri kosilu malo vina. Lahko pokadiš kakšen cigaret ... Mojster je poudaril, da ni pristaš nobenih diet. Da tudi ribe niso tako zdrave, če kupujemo gojene, ki so hranjene z umetno hrano. Prav tako velja za vso hrano s posebnimi zavajajočimi oznakami.
-          Na pridelovanje svoje hrane (če pridelujemo hrano s srcem, bomo pridelali hrano z višjo vibracijo, ki nas bo fizično in duhovno krepila).
-          Na poučevanje otrok in odraslih s spoštovanjem, razumevanjem, brez avtoritete, vsiljevanja in vzvišenosti.
-          Na preprostost v življenju – na vseh področjih, da ne pademo v perfekcionizem.
-          Na nošenje mask.. Gre za to, da se s svojimi maskami tako poistovetimo, da pozabimo KDO SMO, in jih poimenujemo z izrazom osebnost.
-        Tako sčasoma zaradi nošenja mask popolnoma pozabimo na svoj resničen – neosebni Jaz sem, ki je svetloba sama. Če se svojih mask zavedamo in  jih začnemo namerno uporabljati - z zavestjo, pa je to tehnika zalezovanja, ki razširja zavest, ruši ego in omogoča zaščito na poti. To tehniko lahko obvladamo le, ko dovolj razširimo zavest in dvignemo energijo.
-          Opozarjal je, da tablete uničujejo imunski sistem. Pravil je, da jih on nikoli ne bo jedel.
-          Na povezavo z virom. Če smo povezani z virom/z duhom - pijemo »živo vodo«, lahko pozdravimo vse svoje bolezni.
-          Na vlogo berača. Da je potrebno vklopiti bojevnikovega duha pri ukazovanju Nameri. Da je potrebno zahtevati, kar želimo doseči, ozavestiti, spremeniti pri sebi in ko se za nekaj odločimo, vztrajati do razrešitve. Da je tisto, kar zahtevamo vedno le v najvišje dobro in ne kot nuna ali berač prositi mojstrov za milost.
Lahko razviješ sposobnost vidca, vidiš prejšnja življenja, barve avr, anorganska bitja, lahko bereš misli, lahko razumeš in razvozlaš sporočila mojstrov, lahko razviješ kakšno genialno sposobnost,napoveduješ prihodnost iz kart …  vendar si še vedno berač za energijo drugih, dokler nimaš povezave z duhom. 
Kdaj veš, da si povezan z virom/duhom? Takrat ko si poln življenja in si v vsakem trenutku dneva v stavku Jaz Hočem, Jaz Zmorem, Jaz sem bitje z dušo iz svetlobe in v skladu s tem deluješ tukaj in zdaj v notranji tišini. Živeti pomeni biti Živ - biti neprestano v porajanju novega, v toku kreiranja in  delovanja.
Mojstrove smernice/nasvete sem ozaveščala s tehniko - rekapitulacijo (in še vedno  jih) in začela spreminjati svoja obnašanja, navade, transformirati maske, celiti čustvene rane. In posledica ozaveščanja je sedanja občasna globlja povezava s seboj in povišana energija (kreativnost in razvoj sposobnosti). To, kar je bil tudi mojstrov namen. Da vedno bolj stojim na lastnih nogah in ne klečeplazim in častim druge bolj kot sebe, da spoznam boga v sebi.
Po mnogih letih sem spoznala, da niso samo mojstri tisti, ki me učijo, ampak me uči vsak človek, ki mi pride naproti. Razlika med ljudmi, ki še niso spoznali kdo so in mojstri je le v tem, da se ljudje na energijo drugih odzovemo avtomatsko in pokažemo ogledalo. Mojstri pa to storijo na zavesten način, ker vidijo vse kar je »slepim« očem prikrito. S svojo energijo in namero namreč ustvarjamo svoje življenje, srečanja s takšnimi in drugačnimi ljudmi, ki so nam ali nam niso po godu. Če smo pozorni na to, kar nas učijo, skozi za mnogo ljudi le »naključen pogovor« ali prerekanje se lahko veliko naučimo. Še posebno od otrok, ki so velikokrat bolj odprti in z manj mask. Takšno učenje od drugih so vsakodnevni kažipoti, kaj moramo v sebi ozavestiti in spremeniti, da se določene nezaželene situacije ne bodo več ponavljale. Toda to je možno le, če ne zapademo v obsojanje in samopomembnost. Samopomembnost ubija je nekoč zapisal Carlos Castaneda in priporočal meditiranje na temo lastne samopomembnosti (Katera dejanja, misli, obnašanja izhajajo iz samopomembnosti in mi onemogočajo čutiti lastno bistvo?).
Slednja je bila dobro prikazana v filmu o kitajskem modrecu, ki je učencu nalival čaj v skodelico. Ker je bila učenčeva skodelica polna čaja (samopomembnosti), mu je mojster ni mogel napolniti. Rekel mu je:«Tvoja skodelica je polna, ničesar te ne morem naučiti. Vrni se, ko jo izprazneš.«
Ko se je moja skodelica postopoma začela prazniti, sem lahko svoja spoznanja začela vnašati v življenje ter v poklic glasbenika. Zaželela sem si spet postati in čim bolj približati temu,  kar sem v nekaterih  življenjih že vedela in znala - ponovno postati Glasbenik Srca.






GLASBENIK SRCA
Živeli nekoč so glasbeniki. S srcem in dušo so peli, igrali ter z glasbo svetlobo sejali.
Njihova srca so čista bila, njih besede prebujale duha.
Pesmi poživljajoče, svetle, dih jemajoče.
Toda prišle so tuje, njim neznane sile. Obsedla jih je slava, vzvišenost, pohlep.
Omračil se jim um, da pozabili so na izvor, svojo dušo in srce.
Peli so le še za dobiček, ugled. Za kanček slave prodali se.
Njihove pesmi - nekoč tako žive, ugasnile so kot njih luč duha.
Vendar pa spet prišel je čas, ko lahko prebudi se v vsakem od nas
Glasbenik Srca, ki z dušo poje in s srcem igra.

Pesem je nastala po delavnici Magičnost gibanja, kjer sem v meditaciji podoživela prejšnje življenje glasbenika, ko smo s prijatelji glasbeno ustvarjali neverjetne stvaritve.  Bilo je v času svečenikov/zdravilcev v Egiptu. Čutila sem, da smo takrat ustvarjali glasbo v stiku s svojo dušo. Uporabljali smo jo v svetle namene: kreiranje, zdravljenje, za krepitev povezave z duhom. Bil je veličasten občutek. Podobni občutki so se mi porajali tudi v rekapitulaciji preteklih indijanskih življenj, ko smo v plesu okrog ognja, oponašanjem zvokov živali, petjem, igranjem na glasbila predajali negativne občutke in omejujoče misli v ogenj. In ko smo predali vso svojo norost, vse potlačene občutke je ostala le še povezava z duhom, moč, tišina. Občutek popolne svobode ustvarjanja glasbe sem doživela tudi v podoživljanju življenja skladatelja in pianista samotarja iz obdobja romantike. Čudovit občutek je bil raziskovati klavir, iskati tone, melodije, ki so me povezovale z »božanskim«. Z melodijami sem priklicala energije poguma, svobode, lepote, ljubezni … Takrat kot glasbenik  še nisem bila tako omejena s tehniko izvajanja, napakami, ampak je vse bilo raziskovanje, poslušanje, ustvarjanje. In ta občutek raziskovanja  želim prenesti učencem, jim to omogočiti, če bi si tega kdaj zaželeli. V pesmi pa sem se navezala tudi na prejšnje življenje, ki sem ga podoživela pred leti v rekapitulaciji, ko sem kot glasbenik izgubila povezavo s seboj in kot »berač« za pozornost in energijo drugih, ustvarjala z namenom dobička, slave in temu primerno je izgubi sebe, sledila tudi izguba svetlobe v glasbi in besedilih, ki sem jih izvajala in prepevala. In te izkušnje spoznavanje teme so očitno zame bile potrebne, zato da sem se v tem življenju odločila spet spomniti in udejanjati, kar sem nekoč že vedela in znala. Ponovno prebuditi v sebi Glasbenika srca. Glasbenik srca zame predstavlja dušo, ki je povezana  z virom/duhom v sebi in posledično izvaja glasbo neosebno z močjo neskončne kozmične energije in za svoje glasbene stvaritve ne išče pohval in priznanj, ampak ji je izvajanje glasbe v iskreno veselje z namenom dajanja.

zaključek knjige...
Verjamem, da lahko učenci brez sistema ocenjevanja, izpitov, tekmovanj in s prilagajanjem programa njihovim željam, sposobnostim, predvsem pa v stiku z učiteljem, ki spoštuje otroke kot enakovredne duše in to uresničuje v praksi, ohranijo pristno veselje do igranja instrumenta in
zaupanje v razvoj lastnih sposobnosti tudi v kasnejših obdobjih življenja. Predvsem pa ohranijo ljubezen do glasbe.
V zaključek podajam misel Jidu Krishnamurtija  iz intervjuja: "Ni smisla v ustvarjanju novih
"boljših " šolskih sistemov, reformiranju, revolucije proti drugim, samo notranja revolucija vsakega posameznika proti lastnim slabostim, navadam ..., notranja psihološka izobrazba samega sebe, je tisto kar šteje. ˝  V smislu: Spremeni sebe in spremenil se bo svet. In spremeni se iz želje, da se osvobodiš,  in iz iskrenega spoštovanja svobode drugih, ne pa zato, da postaneš cenjen in hraniš svoj ego s pričakovanjem nagrad, pohval … Edina prava nagrada, ki si jo lahko podariš le sam, je čutiti duha v sebi in delovati v skladu z njim.

Ajša Svetlin